Presentation

Kvalitet och säkerhet

De vapen som förekom under vikinga- och medeltiden är vårt huvudsakliga intresse och vi fäktas själva aktivt med liknande vapen.
Som aktiva utövare av europeisk historisk stridskonst har vi testat många olika vapen av en mängd olika tillverkare. De vi uppskattar försöker vi att behålla i vårt sortiment och de vi inte tycker lever upp till våra krav tar vi helt enkelt inte hem igen. Det är viktigt för oss att tillhandahålla bra kvalitét till överkomliga priser.Produktkännedom är nödvändigt då vapen är just ett vapen i våra händer.

Byte
Du har 14 dagar på dig att bestämma för dig om du vill byta dina produkter, räknat från och med att du mottagit ditt paket. Varan måste vara 100% i nyskick vid ev retur.
Fråga: Måste jag byta till samma produkt?
Nej, det behöver du inte. Du kan endast byta storlek om du vill det, men det fungerar lika bra byta till en helt annan produkt eftersom att du själv lägger den nya beställningen på nytt. Kunden betalar returfrakt vid retur.

Ångerrätt
Du har alltid ångerrätt i 14 dagar i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta förutsätter att varan är i 100% nyskick och helt oanvänd. Kunden betalar alltid returfrakt vid ångerrätt.
Ångerrätten gäller ej varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel.
Efter vi mottagit returen inspekteras varan att den är oanvänd och i samma skick som när den sändes till kund. Därefter sker återbetalning till kunden inom 14 dagar enligt konsumentverkets regler.

Läs mer om konsumentköpslagen här:

https://www.hallakonsument.se/lagar/konsumentkoplagen/

Reklamationsrätt
Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning med uppenbara produktionsfel. Om du önskar göra en reklamation gällande fel på en beställd vara ska du kontakta oss så snart som möjligt efter att du upptäckt felet.

Vi ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig.

Vi är inte ansvariga för fel som du har orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du har vanvårdat varan.

Reklamera felaktiga varor
Du måste reklamera den felaktiga varan till oss skriftligen inom skälig tid efter att du ev upptäckte felet.
Det betyder att du meddelar företaget om felet och varför du anser att varan är felaktig. Efter tre år från det att du har tagit emot varan har du förlorat din rätt att reklamera (Konsumentköplag (1990:932).

Dela detta!

Dela detta med någon!